2019. jan 30.

Kéne egy vállalható családi autó.

írta: Matfo
Kéne egy vállalható családi autó.

Sziasztok!

Az autónkkal kapcsolatban komoly hibát vétettem L születése előtt. Meg voltam győződve arról, hogy a 2001-es Toyota Corollánk (akkor volt váltás, de a mienk még a régebbi, lásd a képet lejjebb) megfelel a célra, mert többek között van benne ISOFIX. Akkor derült ki a tévedésem, amikor megpróbáltam berakni a babaülést a kocsiba. Hinni a templomban kell, ugye. 

Képtalálat a következőre: „2001 toyota corolla”

Na, jöhet a gondolkodás most mi legyen. Jó a 3 pontos rögzítés is, de azért az ISOFIX  a legjobb. Ez a fajta rögzítési mód azért már elég régóta az alapfelszereltség része.

!Az egész bejegyzés a szubjektív véleményem, nem szentírás!

Nézzük csak, mi is a legfontosabb:

  1. legyen benne ISOFIX
  2. legyen benne klíma
  3. legyen hátul sok hely a babakocsinak és egyéb cuccoknak
  4. legyen jó a töréstesztje
  5. legyen benzines
  6. ne legyen észveszejtően drága.

Következő kínzó kérdés új vagy használt. Cikkek, fórumok és hozzászólások ezrei vitatkoznak ezen, itt és most nem fogom eldönteni, hogy melyik a jobb. Mindenki el tudja dönteni mire van szüksége. 

A használt autókkal kapcsolatban nekem sajnos nem voltak jó tapasztalataim. Valamiért mindig sikerült belenyúlni annak ellenére, hogy jobbára másokra hagyatkoztam (pl: Édesapám betege, akinek már az apját is Ő kezelte és autószerelő/értékesítő). Lehet pont ez volt a baj... Minden esetre sokáig (hónapok, esetleg 1 év) jók voltak az autók, de aztán jöttek ki komolyabb problémák. Ez a használt autó rákfenéje, tök mindegy mennyire nézel utána, hogy vizsgál(tat)od meg, zsákbamacska marad. Egyik ismerősöm több millióért vett egy alig használt és fiatal kocsit, majd azalatt az egy év alatt amíg nála volt, kb. 1 milliót költött rá. Másik ismerős meg olyan használt autókat vesz, amikre szinte csak a szokásos kötelező szerviz költségeit költötte. 

Nézegettem a használt autókat, maximum 5 éveseket. Azt kellett észrevennem, hogy egy jól tartott autó már nem annyival olcsóbb, mint régen. Persze olcsóbb, de mégsem olyan mértékben, ami egyértelműen elbillentené a képzeletbeli mérleg nyelvét. 

Elkezdtem gondolkodni egy új autón is. Nem vagyok fanboy, nincs kifejezett márka, amit akarok vagy amit nem. Szóba jött a Duster, a Clio Grandtour, Dokker, Logan MCV, Vitara, SX4, Fabia Combi. Sajnos ezeknél a modelleknél vagy nincs olyan nagy hely hátul vagy nekem nem tetszik a töréstesztje vagy ahhoz képest túl drága. 

Kicsit feljebb lépve: Megan Grandtour, 308 SW, Rifter, Leon Combi, Ceed SW, Kadjar, Focus Combi, aztán elkalandoztam az Octavia Combi, Mondeo Combi, Optima SW felé is. Számomra meglepő módon 6 millióért már el lehet hozni egy új Octavia Combit 150 lovas motorral. Kár, hogy nincs 6 millióm, de még 3 se! :S 

Na szóval kis önerővel, Toyota eladásával és hitellel lehet szó új autóról. Elég sokat olvasgattam és beszélgettem barátommal erről. Keresgélés közben végül Anyóson keresztül jött egy érdekes lehetőség: 2017-es Kia Ceed SW, 15.000 km-el, 100 lovas szívó benzinnel. Csereautóként funkcionál jelenleg, de mivel kijött az új verzió lassan el fogják adni és az új lesz helyette. Kipróbáltam és teljesen meg voltam elégedve a kocsival. Nem nagyon lehet vele versenyezni, de gyerekkel sem, meg amúgy sem kell száguldozni. Kb. 8 literes városi fogyasztás, kellemes felszereltség (olyanok is amik nem kellenek, pl. kormányfűtés...mivan?! :D ) és nagy csomagtartó jár hozzá. Persze ne felejtsük el a 7 éves garanciát, ami a Kiáknál kiemelkedő szempont (lehet). 4 milliós árcédulával szerintem jó kis vétel. 

Nem azt mondom, hogy az évszázad üzlete, de nagyon megfontolandó. Nyilván volt/van/lesz jobb ajánlat (Pista bácsi autója, amit persze az orvos Marika néni vezetett, nem dohányzó, valós 1.234 km, garázsban tartott és a többi sablonszöveg), ami megérte volna, csak sajnos én az ilyeneket nem szoktam megtalálni! :)

Megítélésem szerint jó családi autót választottunk, de persze az idő - mint mindig - mindent el fog dönteni! 

Üdv!

Képtalálat a következőre: „kia ceed sw 2012”

 

Szólj hozzá