2019. jan 24.

Légzésfigyelők, de jó hogy vagytok! (?)

írta: Matfo
Légzésfigyelők, de jó hogy vagytok! (?)

Sziasztok!

Korábban említettem már, hogy voltak problémák a drágán megvett légzésfigyelővel. 

Korábbi bejegyzésemből: Vettünk hiperszuper légzésfigyelős bébiőrt. A légzésfigyelők általában 20 mp után riasztanak. A mi gépünknek van egy olyan plusz funkciója, hogy 15 mp után csippant egyet, aztán még 5 mp után (és így összesen 20 mp elteltével) riaszt. Nyilván hajnal 3 körül csippantott. Persze magam alatt kakicsíkot húzva rohantam be a szobába, hogy úristen mi van, újra kell éleszteni?! Van légzése?! MI VAN?!

Nem riasztott, csak csippantott. Ránézésre nem volt semmi gond, mozgott és szuszogott. De akkor is! Az éjszaka hátrelévő részében (kb. hajnal 3-tól reggel 6ig) álltam az ágy mellett csöndben és figyeltem, hogy minden rendben van-e vele. Aztán 6-tól 8-ig mellette aludtam a szoptatós székben. 

További napokban párszor azért csippantott. Ez így azért annyira nem okés, kérem szépen! 

Tekerjünk vissza egy kicsit. Beüzemelés. Leírás szerint a babaegységet legalább 1 méterre kell helyezni az érzékelő lap(ok)tól. Kb. 100 helyen felhívja a figyelmem arra, hogy a kábeleket úgy kell elvezetni, hogy a gyerek véletlenül se tudja elérni. Kis képen mutatja, hogy az 1 méter bizony azt jelenti, hogy jobbára egy kis szekrényen van a babaegység az ágytól nem messze. A kábelek műanyag elvezetőben, amit összepattintva valóban kb. feszes 1 méterre tudom csak rakni (kis ráhagyással). Nálunk a szoba adottságai miatt csak fejrésztől számított 1 méterre tudtam helyezni, ami azt jelenti, hogy a bébiőr funkció nem lesz annyira jó: a babaágy fejtámlája takarja az érzékelőt. Nembaj, a légzésfigyelés fontosabb. Elolvastam kb. 20-szor a használati útmutatót és teszteltem is a készüléket, ahogy írja. Simogattam a matracot mint egy elmeroggyant. Lényeg: 5-ből 5 alkalommal érzékelt mozgást, illetve abbahagyásra riasztott. Tök jó, működik. 

Vissza: az első napokban csippantgatott. Sokadik alkalomra már nem szaladtam be, hanem a szülői egységet néztem, mert van rajta egy kis inga, ami ha mozog, akkor érzékel mozgást. Értelemszerűen, ha a csippantást követően mozdul az inga, akkor már volt mozgás, emiatt nem riaszt. Megjegyzem, azért az sem kellemes, amikor feszülten figyeled a szülői egységet, hogy most akkor rohanni kell vagy nem? 

TERMÉSZETESEN később voltak rendes riasztások is. Berohantam eszeveszetten,szegény kutyát majd föld körüli pályára állítottam párszor (ő is rohant be ilyenkor mindig, mert a kis drágám tudta, hogy ott van dolog, de ez azt is jelenti hogy útban volt :) ). Mindig, amikor beértem a gyerek mozgott, lélegzett. Az 5. téves riasztás után döntöttünk: másik légzésfigyelő!

Nézegettem, hogy mit ajánl az internet népe és legnagyobb megdöbbenésemre annak ellenére, hogy jó páran írták, hogy sokszor tévesen riaszt, továbbra is ezt a készüléket használják. Lényeg, hogy amiről szinte csak jót olvastam a Babysense II (nem a "pro"). Venni már csak kevés helyen lehet, bérelni azonban szinte mindenhol. Gyorsan béreltem is egyet, másnapra megjött. Beüzemeltem, teszteltem jó sokszor. Lassan 4. napja használjuk és eddig csak akkor riasztott, amikor L kivétele után elfelejtettük kikapcsolni.

Sokkal nyugodtabb vagyok!

Tipp: tényleg nem szükséges venni, elég bérelni. 1 évre lebontva kb. annyi a bérlés, mintha az ember venne egyet leszámítva 1 fontos dolgot: ha nem vagy vele megelégedve zokszó nélkül cserélik, míg amit megvettél el kell adni vagy baszakodni a garanciával.

Doki néni azt mondta, hogy felemásak az érzései a légzésfigyelővel kapcsolatban. Tény, hogy nagyon kicsi a kockázat a légzés leállására. További tény, hogy csak akkor van értelme, ha a szülő legalább készség szinten tud újraéleszteni. Az is fontos, hogy egészséges babánál orvosilag nem indokolt a használata. Mindezek ellenére az ördög nem alszik, ha minket megnyugtat, akkor használjuk. 

Sokan használják, sokan nem, mindenki döntse el maga. 

Üdv!

legzesfigyelok.png

Szólj hozzá